Yhdistys

Suomen Angelman-yhdistys ry (SAY) on perustettu vuonna 1997, joten vuonna 2022 yhdistys juhlii 25-vuotista taivaltaan. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää Angelmanin oireyhtymää sairastavan ja hänen perheensä yhteiskunnallista tasa- arvoa ja elämänlaatua. SAY tarjoaa vertaistukea ja tietoa Angelman-perheille.

SAY on Kehitysvammaisten tukiliiton valtakunnallinen perusjärjestö. Angelmanin oireyhtymän diagnostiikka, hoito ja kuntoutus ovat haastavaa työtä, joka vaatii paljon eristysosaamista ja voimia. SAY haluaa auttaa tässä toimimalla perheiden yhdyssiteenä. SAY tekee yhteistyötä terveydenhuoltoalan asiantuntijoiden, julkisen vallan edustajien ja säätiöiden kanssa Angelman-perheiden elämänlaadun kehittämiseksi.

Yhdistys järjestää jäsenkokouksen keväisin ja syksyisin ja tiedottaa vuoden varrella ajankohtaisista tapahtumista.

Ota yhteyttä, jos haluat tietää lisää Angelmanin oireyhtymästä, hoidosta ja kuntoutuksesta tai tarvitset keskustelukumppania Angelman-arkeen.

Logomme Angelman-etanaperhonen on sekä hidas että yllättävän nopea.

Päivitä jäsentietosi

Liity jäseneksi